Rozkład dnia

Dostosujemy nasze działania do dzieci, nie na odwrót. Zajęcia prowadzimy w grupach, do których dzieci dołączają się wedle własnych preferencji. Dzieci nie mają problemów z określeniem tego co chcą, a czego nie chcą robić.

Rzkład dnia:

  • Zaczynamy od powitania maluchów i spokojnego rozpoczęcia zabawy w grupie. Poranki to czas na swobodne aktywności.
  • Po śniadaniu wychodzimy do ogródka, bawimy się ruchem i muzyką i organizujemy zajęcia (muzyczne, sensoryczne, ruchowe).
  • Po obiedzie zapewniamy dzieciom drzemkę. Jeśli dziecko nie ma ochoty na drzemkę, zapewniamy inne formy wyciszenia się i odpoczynku.
  • Po drzemce mamy czas na obiad i kolejną porcję zabaw – tym razem swobodnych, inspirowanych przez dzieci.
  • Pod koniec dnia jemy razem podwieczorek.

Adaptacja:

Adaptacja dzieje się „na warunkach” dziecka – jej celem jest włączenie dziecka do grupy przy jednoczesnym zachowaniu jego poczucia bezpieczeństwa i więzi z rodzicami. Nie rozdzielamy dzieci od rodziców na siłę, nie pozwalamy na to, aby dziecko się „wypłakało”. Adaptacja udaje się wtedy, kiedy dziecko ma z nami więź i nam ufa – musimy zatem na to zapracować. Proces trwa od 2 do 4 tygodni i jest zależny od tempa, jakiego potrzebuje dziecko. Przez cały czas trwania adaptacji dziecko i rodzina znajdują się pod opieka jednej opiekunki, odpowiedzialnej za proces i pedagoga, który superwizuje cały proces i służy wsparciem dla rodziców.

FACEBOOK